Dag 4

8 februari 2019 - Golokwati, Ghana

Vandaag hadden we Golokuati een klein beetje verkend.

Ook hebben we een paar inwoners hiervan gesproken.

De eerste paar inwoners waren wel heel erg aardig, alleen wij ervaarden het allemaal een beetje intimiderend.

Hierna gingen we naar andere mensen, en daarbij zijn een vrouw “I’m your mama” dus dat was echt heel erg lief.

Hierna zijn we met de taxi naar Kiki’s gegaan waar ik eerder over vertelde.

Toen we hier aankwamen vertelden ze dat we niet konden zwemmen doordat er een familie ding zou zijn.

Dit was erg balen want het was erg warm en we hadden ons er erg op verheugd.

Toen zijn we er pizza met frietjes gaan eten en hebben we spelletjes gespeeld.

Uiteindelijk zijn we naar de markt in Hohoe gelopen (we dachten dat het ietsjes minder ver was en we liepen op slippertjes…)

Maar eenmaal aangekomen zijn we de markt in gedoken om boodschappen te doen.

Even later kwam er een man naar ons toe die ons begon aan te raken en begon te praten over dat hij ons zou beschermen (voor geld) en ons overal mee naar toe zou nemen ennnn…

Je zag aan zijn ogen dat hij óf geestelijk ziek was óf drugs had gebruikt.

We kwamen dus ook echt niet van hem af.

Zelfs de omstanders om ons heen zeiden dat hij niet helemaal goed was en als de man naar omstanders ging maakten ze ook erg duidelijk dat ze niks met hem te maken wilde hebben.

Hij begon te bedelen (ofja eigenlijk dwingen) dat we geld of eten moesten geven.

Dit was echt heel erg heftig.

Gelukkig was onze taxi er eindelijk en heeft hij ons meegenomen.

Op de heenweg hadden we dezelfde taxi en het was een hele lieve man.

We zwaaiden op de heenweg naar zijn vrouw omdat we toevallig langs zijn huis kwamen.

Op de terugweg wilden wij weer naar zijn vrouw zwaaien, toen nodigde hij ons uit om naar zijn huis te rijden.

Dit leek echt alleen uit goede bedoelingen te zijn (was het ook) en we ontmoetten zijn familie.

Ook allerlei kinderen van hun en familie.

Dit was zo mooi, want hij woonde dus ook in een inimini dorpje van sommige huizen klei en sommige huizen steenachtig.

Een van de vrouwen daar voelde heellll voorzichtig hoe mijn huid was, want ja ik ben blank.

En aan haar gezicht te zien was het van woowww dat is echt zo anders.

Hij heeft ons netjes thuis afgezet.

Door vermoeidheid, alle indrukken en bepaalde irritaties naar elkaar waren we allemaal beetje mehh, ik persoonlijk zat toen ook niet helemaal top in mijn vel en hier hebben we toen ook over gepraat.

Hierna was het ook gewoon weer helemaal gezellig en zijn we lekker gaan slapen.