1e dag

8 februari 2019 - Accra, Ghana

Vandaag begon mijn reis.

Samen met mijn ouders en mijn zus zijn we gaan overnachten in Brussel.

Eenmaal aangekomen bij het vliegveld was het de koffers inchecken en daarna was het doei zeggen daar.

Ik wou me eigenlijk sterk houden maar toen ik de anderen zag breken, brak ik ook.

Een aantal knuffels en foto’s verder was het echt echt doei.

Bij de douane werden allebei mijn bakken met spullen eruit gehaald om te checken.

Dit kwam omdat ik weer heel slim bepaalde vloeistoffen en mijn laptop in de tas niet eruit had gehaald.

Maarrr toen het eenmaal was gecontroleerd was alles oke en mocht ik alles inpakken.

Hierna zijn we even gaan wachten op Lieke (een andere student die ook naar Ghana gaat maar dan in een andere stad).

Toen was het nog ff wachten tot we konden inchecken voor onze 1e vlucht.

We hadden wat vertraging doordat er ijs op de baan lag, maar toen we eenmaal in de lucht zaten, mochten we al weer bijna landen.

Toen we op het vliegveld in Amsterdam waren en door de douane wilde komen via de paspoort controle kwamen we er allemaal doorheen, behalve Anne.

We dachten dat het apparaat Anne haar gezicht niet herkende door een fout of iets dergelijks.

Maar toen ze haar paspoort aan een van de mannen daar gaf die het controleerde zei hij dat hij haar paspoort moest innemen.

We dachten eerst dat hij een grapje maakte maar toen hij een serieus gezicht bleef houden en vroeg over dat er ooit een aangifte is gedaan over identiteitsfraude, wisten we dat het nogal serieus was.

Haar zusje heeft haar ID gebruikt met gevolgen van dien.

Hiervoor zijn maatregelen genomen maar verder hadden ze nooit geen bericht gekregen dat dit problemen zou opleveren voor Anne haar paspoort.

Ze vroegen een aantal vragen wat er was gebeurd, waar we heen gingen en wat we daar gingen doen.

Alsnog moesten ze Anne haar paspoort innemen, maar omdat ze zagen dat het ons erg veel deed, hebben ze met de chef overlegd en na een langere tijd aan stressvol te moeten wachten kregen we gelukkig het verlossende woord dat ze toch mee mocht met goede afspraken dat ze bij terugkomst wél haar paspoort moet inleveren.

De vlucht naar Accra (in Ghana) was een goede en leuke vlucht.

We kregen goed te eten en drinken, de stewardessen waren ook echt super leuk.

Ook hebben we mogen kijken in het stewardessenverblijf en de cockpit samen met wat foto’s.

Toen we uit het vliegtuig kwamen, was het zoooo heet, want we hadden nog onze warme kleding uit Nederland aan.

Samen met de begeleider van de studenten in Ada (een stad) zijn we naar het hotel gereden.
Er was daar wifi wat er fijn was om te kunnen communiceren met het thuisfront.

We zijn toen nog wat gaan eten in de stad.

Wat ook erggggg fijn was, was de airco op onze slaapkamer.